asker

Anonymous asked: What program do u use for drawing?

Paint tool SAI.

calarts18:

Hi guys, I’m Martyna Wasiluk (more known as Lilay on the internets), 19 and I’m from Poland, EU. I like drawing characters in funny situations, fedoras, C++, engaging stories, roleplaying, parkour and killing people. I mean zombies. (Killing zombies is fine, right? Just kidding I prefer killing people anyway.) I’m a huuuuge Assassin’s Creed dork (and Thief. and McGee’s Alice… don’t even get me started), a video game lover in general. I just sorta draw stuff and have no idea what I’m doing but hey, it’s fun, right? The acceptance letter kinda caught me unaware… I did not expect that. Can’t wait to meet all of ya! : )
Also, I’ve got a deviantart where I have a lot more artwork than on my art tumblr.

Heh. So yeah, we’ve got a class of ‘18 calarts blog where we do prompts and such, if you wanna check it out maybe? Cool stuff there.

calarts18:

Hi guys, I’m Martyna Wasiluk (more known as Lilay on the internets), 19 and I’m from Poland, EU. I like drawing characters in funny situations, fedoras, C++, engaging stories, roleplaying, parkour and killing people. I mean zombies. (Killing zombies is fine, right? Just kidding I prefer killing people anyway.) I’m a huuuuge Assassin’s Creed dork (and Thief. and McGee’s Alice… don’t even get me started), a video game lover in general. I just sorta draw stuff and have no idea what I’m doing but hey, it’s fun, right? The acceptance letter kinda caught me unaware… I did not expect that. Can’t wait to meet all of ya! : )

Also, I’ve got a deviantart where I have a lot more artwork than on my art tumblr.

Heh. So yeah, we’ve got a class of ‘18 calarts blog where we do prompts and such, if you wanna check it out maybe? Cool stuff there.

asker

Anonymous asked: Did you need to take the SATs or any of the English language proficiency tests to apply for Calarts?

Either ibt TOEFL or IELTS and that’s it, no other tests. It’s all on their webpage. The requirements are pretty moderate so it’s absoletely doable. Other than that you just need to finish your high school and have a paper for that (aaand probably some school reports as well. seriously, the webpage explains it all.)

Any headcanons about AC:Unity’s characters yet? :B Share?

asker

Anonymous asked: Are you english?

Nope, I’m polish. Though I’ll be leaving Poland soon to study in the US.

AC: Unity co-op team. There is an uncropped version on my dA.

AC: Unity co-op team. There is an uncropped version on my dA.

People are wondering why there wasn’t even one playable female out of the four Assassins aviable for Assassin’s Creed Unity’s co-op. I say it’s because the developers know young hormonal males - primarily the marketing target - want to buy the male booty. I mean, who gives a damn about boobs anymore.

People are wondering why there wasn’t even one playable female out of the four Assassins aviable for Assassin’s Creed Unity’s co-op. I say it’s because the developers know young hormonal males - primarily the marketing target - want to buy the male booty. I mean, who gives a damn about boobs anymore.

Guess who can’t wait for Assassin’s Creed: Unity.

Guess who can’t wait for Assassin’s Creed: Unity.

Tutorials???

I’m thinking of making a tutorial/ tips thingy, so - is there anything you would like me to talk about? Anything you have particular problems with that you think I could explain? Something other artists rarely talk about?

Leave suggestions in my ask

Yes yes, Connor, we know.

One of dem sketch requests was too damn good to be a sketch xp

Yes yes, Connor, we know.

One of dem sketch requests was too damn good to be a sketch xp